Seoski turizam pokretač ekonomije
Seoski turizam može da bude ne samo izvor dopune budžeta poljoprivrednog gazdinstva, već i značajan faktor očuvanja i revitalizacije seoskih zajednica u Srbiji.
Trenutno više od hiljadu porodičnih gazdinstava koja se bave seoskim turizmom u Srbiji ostvaruje gotovo deset odsto ukupne zarade domaćeg turizma, pri čemu interesovanje za boravak u seoskim domaćinstvima iz godine u godinu raste. Beleži se sve veći dolazak stranih turista, najviše ih je iz Izraela, Turske, a u poslednje vreme iz Kine.
U oblasti seoskog turizma veći efekti mogu se postići udruživanjem, a ruralni turizam može imati još značajniji udeo u prihodima domaćeg turizma.
Da bi se taj prihod uvećao neophodno je da se poljoprivredna gazdinstva koja se bave seoskim turizmom udružuju u specijalizovane poljoprivredno-turističke zadruge, koje će, u ime tih domaćinstava, preuzeti sve organizacione, finansijske i promotivne poslove.
Aktuelna ponuda u seoskom turizmu Srbije temelji na velikoj geografskoj raznolikosti seoskih predela i bogatoj seoskoj baštini, a Nacionalni tim za preporod sela Srbije ističe da u Srbiji postoje mnogi krajevi bez ijednog hotela ili smeštajnih kapaciteta.
Upravo to otvara realnu mogućnost da zainteresovani povratnici ulažu sopstvena sredstva, uz puno razumevanje i podršku kako države tako i lokalne samouprave.
Investicija za bavljenje seoskim turizmom, pre svega kod onih koji već imaju objekte i druge resurse, iznosi deset do 15 hiljada evra.
Seoski turizam naročito je razvijen u zapadnoj Srbiji, a najpoznatiji Drvengrad je pre izvesnog vremena bio proglašen za najbolje etno arhitektonsko ostvarenje u Evropi.